Nadszedł okres, w którym kryzys dotarł do branży hotelowej. Dlatego posiadacze hoteli chwytają się przeróżnych środków na to, aby miejsca w obiektach hotelowych stały się, choćby w niewielkim stopniu, bardziej wynajęte. Nie ulega wątpliwości nierzadkie zjawisko to obniżka kosztów za nocleg i pożywienie. W związku z tym możemy napotkać się na naprawdę atrakcyjne propozycje, nawet w trakcie sezonu urlopowego.
Inne metody na zainteresowanie gości to propozycje typu trzy noclegi w cenie dwóch, bezpłatne używanie miejsc atrakcji, jak również darmowy pobyt dla malców poniżej danego wieku. Oprócz tego, że okres letnich urlopów już się zakończył wpływ na duże redukcja opłat hotelarskich ofert wpływ posiada zwiększająca się konkurencja. Według badań, w ubiegłym roku ilość obiektów hotelowych zwiększyła się o więcej niż 150 obiektów.
W dużej mierze poszerzył się też wybór miejsc w różnych obiektach hotelarskich takich jak pensjonaty czy motele. Sprzyjające założenia natężenia ruchu turystycznego mają się nijak do panujących realiów, ponieważ mimo tego, że ilość turystów w naszym kraju jest z roku na rok coraz bardziej natężona, to nie oddziałuje to na zwiększone zaciekawienie rezerwacją hotelowych pokoi.
Redukcja cen połączone jest też z urządzaniem imprez i wyjazdów dla pracowników. Jak podają osoby związane z tą dziedziną, dzisiaj rejestrowane jest coraz mniejsze zaciekawienie urządzaniem spotkań długoterminowych lub integracji dla licznych zgrupowań. Szefowi firm w obawie o ceny, opowiadają się za mniej drogą opcję, bez dotychczasowych atrakcji jak organizacja wycieczek, lub posiłki i napoje.